معجزه موسیقی کودک

معجزه موسیقی کودک

  • 48

معجزه موسیقی کودک

داشتن یک فرزند باهوش و خلاق آرزوی هر پدر و مادری می باشد. مطابق با عقیده ی خیلی از افراد، هوش کودکان یک اتفاق ژنی می باشد. اما معجزه موسیقی کودک را نیز دست کم نگیرید. بیشتر والدین با استفاده از کلاس های کمک آموزشی و صرف هزینه و وقت خیلی زیاد می خواهند فرزندشان را تبدیل به یک نابغه کنند. ولی مطالعات گوناگون ثابت نموده که راهی سریع جهت نابغه شدن کودکان می تواند موسیقی باشد. نتایجی که تحقیقات نشان می دهد این است که کودکانی که به نواختن موسیقی می پردازند نسبت به افرادی که چنین مهارتی را ندارند، دارای توانایی زیادی در خواندن و درک ریاضیات می باشند. بویژه کودکانی که در تحقیقات به تمرین پیانو می پرداختند هوش بالاتری را در این دو مورد نسبت به سایر کودکان داشتند. همچنین نمرات این دسته از کودکان نسبت به سایر همکلاسی هایشان در درجه بالاتری بود.

موسیقی و کودکان قبل از پیش دبستانی

کودکان یک تا سه سال می توانند با حضور والدین بخصوص (مادر که ارتباط عاطفی بیشتری با کودک دارد) در کلاس موسیقی کودک شرکت نمایند. و در این کلاسها با بازی های ریتمیک و موسیقی های شاد کودکانه، مهارت حرکتی و گفتاری و شناختی کودک را تقویت می نمایند اشاره نمود.

کودکان در سن سه سالگی علاقه ی واقعی خود را به هر نوع موسیقی نشان می دهند. این سن زمان خیلی مناسبی برای این است که والدین به درک و شناخت موسیقی به کودکانشان یاری نمایند.

بهترین روش آموزشی در این سن به این شکل است که به کودک اجازه دهیم به تمامی ساز ها نزدیک شود، لمس نموده. و تجربه ذهنی و جسمانی از آن ساز پیدا نماید. پلی کردن آهنگ های شاد کودکانه در این سن می تواند برای درک بهتر ریتم باشد و در حالت کلی می توان معجزه موسیقی کودک پی برد.

ولی بهترین سن برای آموزش اصولی کودک، ۴ تا ۶ سال می باشد که در این سن فواید متعددی دارد. از اصلی ترین دلایل آن، بهبود روابط اجتماعی کودک، اعتماد به نفس بخشیدن به کودک، ایجاد خلاقیت در کودک می باشد که می توان به آن اشاره نمود. کلاس های موسیقی کودک با ساز “بلز” آغاز می گردد. و در ادامه با فلوت ریکورد ادامه می بابد و تکمیل می شود.

ساز بلز اغلب برای گروه سنی چهار تا پنج سال مناسب می باشد. البته در حالتی که کودک سه  تا چهار سال هم بتواند با مربی و والدین برای تمرینات و یادگیری همراهی نماید. این ساز برای این گروه سنی هم به کار می رود. در حالتی که در این سن کودک بلز را به طور کامل بیاموزد. می تواند برای تکمیل ارف، فلوت ریکورد هم یاد بگیرد. و سپس بعد از طی این دوره به کمک مربی ساز تخصصی خود را انتخاب نماید.

معجزه-موسیقی-کودک

نوازادان و موسیقی

در حالت کلی ارتباط کودک با موسیقی از دوره‌ ی جنینی شروع می شود. زمانی که جنین در شکم مادر است، با صداها و بویژه موسیقی ارتباط برقرار می نماید. موسیقی می تواند برای کودکان زیر ۱ سال هم موثر واقع شود. کودکان زیر ۱ سال به سوی آلات موسیقی جذب می شوند. اجازه دهید در صورت امکان فرزندتان آلات موسیقی را لمس نماید. و بنوازد که می تواند دکمه ی عروسک موزیکال باشد که صداهای گوناگونی دارد. و کودک با آن آشنا می شود. زمانی که نوزاد را به حمام می برید و یا در حال پوشاندن لباس به نوزاد هستید، در حد ۱ و ۲ جمله شعری کوتاه درباره ی حمام کردن و یا لباس پوشاندن برایش بخوانید و به این ترتیب موسیقی را در همه ی جنبه های زندگی فرزندتان دخیل نمایید.

معجزه موسیقی بر کودکان

موسیقی سه قسمت مهم از وجود یک کودک را بصورت همزمان به تلاش و حرکت مجبور می نماید. که شامل عقل، احساس و جسم او است. بر اساس تحقیقات گوش دادن منفعلانه به موسیقی کودکان را باهوش تر می نماید یعنی اگر از سنین کودکی فرزندتان را عادت به گوش دادن و آموختن موسیقی دهید. به روند رشد ذهنی او کمک بسزایی نموده اید. ولی قطعا این دسته از کودکان قابل مقایسه با کودکانی نمی باشند که بصورت فعالانه یعنی نواختن یک ساز به تمرین موسیقی پرداخته اند.

یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که موسیقی برای کودکان فراهم می کند. و به معجزه ی موسیقی کودک معروف می باشد تقویت اعتماد به نفس در آنها است. هنگامی که کودک قادر به نواختن یک ساز باشد و بتواند در طی نواختن، شعر کوتاهی را نیز بخواند احساس خاص و خوبی را تجربه می کند. در نهایت از توانایی هایش مطم.ن می شود. و موجب انگیزه ی بالاتر می شود. این اتفاق اعتماد به نفس بالایی را در کودک به وجود می آورد. همچنین نواختن یک ساز موسیقی حس جرعت و شجاعت را در کودک پرورش خواهد داد زیرا امکان دارد که کودک در مقابل شما و یا دوستان و اقوام به هنرنمایی بپردازد. و در نهایت چنین کودکی به هیچ عنوان تبدیل به یک فرد کم رو نخواهد شد.

تمام افراد می توانند مفاهیم گوناگونی را بیاموزند. موسیقی بر روی سرعت یادگیری آنها تاثیر می گذارد. اگر بتوانید در سنین کودکی فرزندتان را با موسیقی آشنا نمایید روی سرعت یادگیری او تاثیر زیادی خواهد داشت. موسیقی قدرت حل مسئله کودکان را افزایش می دهد. زیرا وی در جهت نواختن و تمرین موسیقی قوه تفکر خود را به چالش می کشد. و از راه تمرکز و تفکر به تمرین می پردازد. در نهایت فرزند شما می آموزد که در هر کاری از قوه عقل و منطق خود به کار ببرد.

معجزه-موسیقی-کودک

موسیقی کودک به صورت گروهی

کودکانی که بصورت گروهی به تمرین موسیقی می پردازند مهارتهای اجتماعی زیادی را دارا می باشند. کودکان در طی تمرین گروهی موسیقی می آموزند که با همدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند.

نکته  اصلی در مورد معجزه موسیقی کودک اینکه هماهنگی کامل با همدیگر را داشته باشند، زیرا در غیر این صورت نمی توانند کار عالی و بی نقصی را ارائه نمایند. همچنین کودک می آموزد که زمانی که قطعه ای با مشارکت گروه نواخته می شود خیلی زیباتر از قطعه ای است که بصورت مجزا نواخته می گردد. و همنوازی با سایر سازها را فرا می گیرد که با سایر سازها هماهنگ شود و گوشش وی تقویت شود. با این تمرینها و موسیقی، کودک بیشتر به جامعه و افراد پیرامونش انس و پیوند می یابد. مطابق با مهارت دوست یابی در کودک شکل گرفته است و کودک را قادر به ایجاد ارتباطات اجتماعی مفید و سازنده می نماید.

موسیقی کودکان و سرگرم شدن آن ها

یکی از کارکردهای اصلی نواختن موسیقی برای کودکان سرگرم کردن آن ها است. نواختن یک ساز به قدری فرزندتان را مشغول می نماید که او کم تر به سراغ تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری می رود.

اساسی تر از همه تمرین موسیقی موجب ایجاد آرامش در کودک می شود. و اضطراب و استرس را از فرزندتان دور خواهد نمود. موسیقی در دوران تحصیلی فرزندتان کمک بزرگی به کودک شما می نماید فرزند شما در شبهای امتحان و یا در مسابقات گوناگون آرام تر با شرایط کنار خواهد آمد و به وسیله موسیقی از روحیه آرام تری برخوردار است.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید





می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 13
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 60
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 6
            آي پي امروز آي پي امروز : 4
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 20
            بازدید هفته بازدید هفته : 13
            بازدید ماه بازدید ماه : 13
            بازدید سال بازدید سال : 4355
            بازدید کلی بازدید کلی : 24828

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.188.241.120
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف